Tag : zoe-bell

Nevědomí Oblivion – 50%

Tom Cruise se vrhnul do Sci-fi. Je jeden z posledních živých členů na zemi v novém filmu režiséra TRON: Legacy 3D – Josepha Kosinski.

Jako jeden z mála filmů, který je vynikající do IMAX formátu do našich kin, jde Sci-fi film Nevědomí. Tento film je přímo natočen přímo pro IMAX formát, kdy byl celý film natočen na nejnovější digitální kamery v rozlišení 8K. Což značí 7 680 × 4 320 pixelů. Tento formát byl použit prvně. Je to poznat, protože i v IMAXu je pouze 4K a tak v rámci zmenšení použité rozlišení 4096 × 1714 pixelů vypadá dobře a nejsou vidět ostré hrany pixelů. Bohužel české titulky ale byly připraveny pouze pro 4K, a tak bylo vidět pixelové kostičkování.

Zajímavostí bylo i to, že pro tento film byl formát obrazu pro IMAX přizpůsoben na poměr lepší pro tak velké kino, a tak si člověk více užívá obrazu ve spodním i horním okraji. Místo formátu 1:2,4 je použit formát 1:1,9.

Joseph Kosinski je nový režisér s dobrým visuálním cítěním a proslavil se jako režisér filmu TRON: Legacy 3D, který byl celý o počítačích a v počitačích. Jeho grafická složka byla velice přívětivě technická. Joseph Kosinski zvolil velice nádhernou, skoro až Apple, vizuální složku, kdy jsou veškeré přírodní scenérie, ale i technické sci-fi vymoženosti, velice dobře technicky vyobrazeny. Každý z pohyblivých částí filmu má svůj prostor, který dokonale zapadá do universa.

Bohužel ke kochání je pouze vizuální složka. Příběh je bohužel už slabší. Jack se svojí partnerkou je údržbářem na zemi, která je zničena útokem mimozemšťanů. Obyvatelé země vyhráli, ale za cenu ztráty své planety. Jack pořád opravuje zničené drony do té doby, než se objeví ve ztroskotané lodi z minulosti žena z jeho snů. Spoilerovat samozřejmě nebudu, je to jenom úvod, který ukazuje veškerý život na zničené zemi a narušení pravidelné rutiny, které změní myšlení i situaci hlavního hrdiny.

Tom Cruise, dle mne stále moc hrát neumí, stále je to jenom frajírek, který se dostane o nových situací. Bohužel ho, jak se dá očekávat, v herectví přehraje Morgan Freeman. Ostatní herci jsou tam už jenom na ozdobu a o to, aby si hlavní postava mohla vybrat mezi ženami, případně poučit o chodu světa a svých zaměstnavatelích. Bohužel ani Olga Kurylenko není herečkou, a tak tam jenom stojí a kouká.

Velice se mi líbilo, jak byl celý film byl vizuálně nádnerný, ale veškeré nápady už vícekrát už byly použity v předchozích filmech. Joseph Kosinski je i scénáristou tohoto filmu, ale použil už existující věci, které jsme viděli už před 45 lety. Ano některé zdroje inspirace návrhu filmu už byly použity už v přelomové 2001: Vesmírná odysee. Velice trapně mi bylo, že ten nejdůležitější počítač, který může za nejdůležitější zápletku, je pouze velký klon slavného PC Hal.

Když tak uzavřu celou moji recenzi, tak je evidentní, že jediné, co na tom filmu je nádherná obrazová složka filmu. Příběh už tady byl, Cruise i další herci, tedy až na výjimku, hrají svojí nižší ligu. Radši pustím 2001, kde i přes pomalost filmu, se člověk kochá vším, co se ve filmu děje. Nevědomí je film pouze na Sci-fi a vizuál. Zkusím si vzpomenout i na starší film Moon, který byl prostě lepší.

A kolik tomu dávám tedy tomuto filmu? Cruise 10%. Morgan Freeman – 90%, Příběh 10% a visuál s hudbou filmu 100% Celkem tedy 50%.

Jeníček a Mařenka: Lovci čarodějnic – 90%

Tak zas po delší době jsem šel na 3D film. Naštěstí jenom na novinářskou projekci, a tak jsem to měl zdarma, tak mi nevadila cena lístku. Jeníček a Mařenka: Lovci čarodějnic je film od norského režiséra Tommyho Wirkoly. Tento americký film je první režisérovou americkou štací. Není to ale vidět, v rámci žánru je to film o dost lepší, než třeba Van Helsing ,Bratři Grimové a další filmy podobného zaměření.

Určitě znáte pohádku o Jeníčkovi a Mařence. Je o tom, jak dvě malé děti přechytračily čarodějnici v domku z perníku. Ty dvě děti zestárly a dali se na dráhu zabíječů čarodějnic. Tuto pohádku má určitě ve svých pohádkových knížkách mnoho zemí Evropy, tak je dobře že i toto pokračování, navazuje na první příběh. Hodně lidí určitě zajímá, jak to bylo se dvěma sourozenci dál, když zabili perníkovou čarodějnici.

Už dospělí Jeníček a Mařenka mají práci, která je uživí. Zabíjejí čarodějnice a zachraňují děti. Při svých toulkách se dostaví i do vesnice, kde čarodějnice kradou děti. Postupným zjišťováním objevují svojí historii a důvod, proč se slétávají čarodějnice z celého okolí.

Příběh je velice jednoduchý. Hlavní hrdinové zabijí všechny čarodějnice, dozví se o svojí historii a nové informace o čarodějnicích. Samozřejmostí je i získávání nových přátel, zamilovanost a nových členů do pokračování. Od silného trolla (víte, že i Edward není jen upír) po „Sidekicka“, který své zaměstnavatele zbožňuje.

Díky tomu, že film je celkem krátký, tak příběh ubíhá přijatelně rychle, od jedné čarodějnice k druhé. Je to velice dobře, že příběh nezpomaluje nedůležitými odbočkami, které nic nevysvětlí.  Záporní jedinci jak čarodějnice, tak lidé, jsou postupně pozabíjeni všemožnými způsoby, od zastřelení posvěcenou kulkou po zašlápnutí trollem. Tato krátkost příběhu je veliké pozitivum. Člověk ani nemusí myslet, kouká na masky, na zbraně, na pěkně vykreslený strašidelný les. Vše je dokonalé a strašidelné.

Oba hlavní herci, jak Gemma Arterton, tak Jeremy Renner hrají své postavy velice dobře. Stylizace obou postav přesně zapadá do celého filmu. Hlavní záporačka Famke Janssen, jako čarodějnice, se do role pěkně vžila a tak bylo vždy dobré pohledět na všechny hlavní postavy, jak kladné, tak záporné, jak se u toho baví a je to na tomto filmu vidět.

Tommy Wirkola opravdu dokázal vykreslit správně nereálný svět s čarodějnicemi a instruovat herce, aby hráli přesně podle jeho představ, jak slavní, tak i méně slavní, kteří byli vybrání ze země původu režiséra. Vybral i správný tvůrčí team, který dokázal zachovat správnou náladu. Není tedy od věci, že na filmu spolupracovali i tvůrci, kteří tvořili filmy o Hell Boyovi a o Harry Potterovi.

Velice mně ten film bavil. Je dobře, že americké produkce umí oslovit i neamerické dobré režiséry, kteří film dokážou ukočírovat a vnést svoje vize, které jsou úspěšné. Norského režiséra bych tak přirovnal k jihoafrickému Neillu Blomkampovi. Oba dva dokázali za málo peněz natočit zábavný film, který se mi líbil. Hlavně mají talent, který vyčnívá z neoriginální a strnulé americké produkce.